Sunday, January 17, 2010

+/- of Vancouver; +/- de Vancouver

Things I miss (in no particular order)
My moms great kitchen that has anything you could ever want
Access for a car (for when the bus isn't convenient, like going to late synchro practices)
my sunny room
My compost bin
The nice TV and comfy couch at home
Fine Line & MKSC
my amazing job at CSTM
puttering around in my garden/ shovelling a driveway full of snow
Snow
a bike that works well
having people to do laundry with (here it takes me a while to accumulate enough stuff for a load)
And most of all;
My friends &
My family

Things I like in Vancouver
Ice Evolution; my synchro team
meeting new people and making new friends
my Brownie group
Kits skating club
a great transit system (you can bring people with you on your bus pass on weekends and holidays, how cool is that!)
the library is a 7 min walk away
Kits arena is a 10 min walk away
there are 3 different grocery stores and many other small shops less than 15min walk away
becoming autonomous
learning how to fix up a bike with several challenges!
Getting lots of experience doing job interviews and applying for jobs
learning new things (at jobs and others)
trying new foods, sweets and coffee shop drinks!
Exploring
walking lots and lots

Les choses qui me manquent (pas en ordre d'importance)
La cuisine à ma mère qui a tout les épices et équipement de cuisine dont tu auras besoin
Accès à une voiture (pour quand l'autobus est inconvénient; comme aller à des pratiques de synchro tard le soir)
Ma chambre ensoleillé
Mon bac à compost
Une belle télé et un divan confortable
Fine Line & MKSC
Mon excellent emploi au musée de science et technologie
Le jardinage/pelleter une entrée de cour remplis de neige
la neige!
Une bicyclette qui fonctionne bien
Avoir des gens avec qui faire le lavage (ici ça me prend longtemps à accumuler assez de linge pour faire le lavage)
Et surtout; Ma famille et mes amis

Things I like in Vancouver
Ice Evolution; mon équipe de synchro
Rencontrer des nouveaux gens et faire des nouveaux amis
Mon groupe de Jeannettes
Le club de patinage Kitsilano
Un excellent système de transport en commun, (tu peux apporter des amis avec toi sur ta passe les fin de semaines et jours fériés!)
La bibliothèque est à 7 min de marche
L'aréna Kits est a 10min de marche
Il y a 3 épiceries à moins de 15 mins de marche (et plusieurs autres petits magasins)
Devenir plus autonome
Apprendre comment réparer ma bicyclette avec plusieurs défis!
Prendre beaucoup d'expérience et terme de faire des entrevues et postuler pour des emploies.
Apprendre des nouvelles choses (à des emplois et autres)
Essayer des nouvelles nourritures, sucreries et breuvages de café
Explorer
Marcher beaucoup, beaucoup

No comments:

Post a Comment