Tuesday, October 13, 2009

L'action de grâce / Lots to be thankful for at Thanksgiving

I just spent I wonderful weekend in Nanaimo with my uncle. I woke up really early (and saw a beautiful sunrise over Vancouver, but didn't get any pics, sorry!) and took a nice ferry ride over to the island. Once there I met up with my uncle and he had fixed up a bike for me so we biked over to a few place in Nanaimo including Chase River. After that we also drove over to Piper's Lagoon on the bay (and many Garry's oak and arbutus trees), which was really nice. Nearby we also saw a nearby Sequoia tree, which are normally not found in this area, so the seed must have been brought here (maybe by a bird?) 800 to 1000 years ago! We then went over to some of my uncle's friends for dinner and as soon as the food was done the instruments were brought out (my uncle is a good musician and so are most of his friends), so there was an evening of piano, guitar, singing and harmonica.
The next day we had a potluck with some of my uncle's friends. It was nice meeting a whole bunch of new people, and the food was delicious. Later in the afternoon I took the ferry home. The ferries were all really really busy because of the long weekend and because there had been a fire on one of the ferries that normally does the Tsawwassen to Victoria crossing, meaning more people were coming up to Nanaimo instead. If I had gotten to the ferry 10 mins later I wouldn't have gotten a ticket! But all in all it was a wonderful weekend and nice to get out of Vancouver and explore somewhere new. The ferry rides were beautiful, I never get tired of looking at the gorgeous mountains.


J'ai passé une merveilleuse fin de semaine à Nanaimo en compagnie de mon oncle. Je me suis levé très très tôt (et j'ai vu un magnifique levée de soleil, mais j'ai pas pris de photos, je m'excuse!) et j'ai pris le traversier de Horseshoe Bay à L'Ile de Vancouver. Une fois arrivé j'ai rencontré mon oncle et comme il avait réparé une bicyclette pour moi, on est allé ce promener à Nanaimo et on a visité Chase River. Après on est allée marché un peu à Piper's Lagoon, au bord de la baie (avec plusieurs chênes de Garry et Arbutus), c'était très beau. Proche de là on a aussi vu un magnifique séquoia, d'habitude ils ne grandissent pas dans cette région, alors la graine à du être transporté ici (peut-être par un oiseau) il y a plus de 800-1000 ans). Après on est allée souper chez des amis de mon oncle. Après le souper les instruments de musique sont sortis (mon oncle et plusieurs de ces amis sont d'excellents musiciens) et ce fut une soirée remplis de piano, guitare, chansons et harmonica. Le lendemain on a mangé un potluck chez mon oncle avec quelques uns de ces amis. C'était amusant de rencontrer plein de nouveau monde, et la nourriture était délicieuse! J'ai ensuite pris le traversier pour retourner à Vancouver. Le traversier était très achalandé parce que c'était la fin de la longue fin de semaine et aussi parce qu'il y avait eu un feu dans un des traversiers qui fait le voyage Tsawassen à Victoria, alors plus de personnes sont venus à Nanaimo. Si j'étais arrivée au traversier 10mins plus tard je n'aurais pas eu un billet!
Mais c'était une magnifique visite et c'était bien de quitter la ville un peu pour explorer quelque part de nouveau. La traverse à l'île était aussi magnifique. On ne fatigue jamais de voir les belles montagnes.

No comments:

Post a Comment